donderdag 27 december 2012

Michael Kirkham

Voor school werd mij aangeraden nog een andere artiest op te zoeken (naast Murakami). Deze artiest was Michael Kirkham. Toen ik wat googelde, vroeg ik mij af waarom ik zulke krankzinnige beelden te zien kreeg. Blijkbaar houdt deze meneer ervan om veel seks, drugs en rock 'n roll af te beelden. Nou ja, vooral seks eigenlijk. En behaarde benen. En penissen en gekke naakte figuren.

Ik heb eigenlijk nooit opgegeven vanaf welke leeftijd dit blog geschikt is, maar het kan zijn dat de volgende inhoud mogelijk niet zeer geschikt is voor mensen onder de 18. Toen ik nog geen 18 was, kon me dat niets schelen, trouwens. Maar ik heb je ieder geval gewaarschuwd.

Goed, Michael Kirkham is geboren in 1971 in Blackpool in het Verenigd Koninkrijk. Het Verenigd Koninkrijk blijkt niet hetzelfde te zijn als Engeland, maar ik heb geen idee wat het verschil is. Anyway, hij heeft aan de Glasgow School of Art gestudeerd. Daarna studeerde hij in De Ateliers, een onafhankelijk kunstenaarsinstituut, in Amsterdam.

Mädchenzimmer, 2011, 220 x 190 cm
 Het werk van Kirkham is melancholisch, zelfs de steeds aanwezige erotiek kan dat niet vervagen.

Je zou toch zeggen dat ze even vrolijk bezig zijn, maar niets is minder waar.

Untitled, 2010, untitled 2010, 60 x 80 cm
De melancholie in het werk vind ik het mooist. Ik ben niet zo fan van de overvloedige seksualiteit in het werk. Het is zoveel aanwezig dat het voor mij lijkt alsof het reeds verzadigd is. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten