zaterdag 23 maart 2013

Barend van Hoek

Zo... Dat was een tijd geleden! Vanuit het niets komt hier opeens weer een update. Er is een hoop gebeurd in de tussentijd dus ik had weinig tijd om aan dit blog te denken. Sinds de laatste beoordeling op de kunstacademie had ik wel het idee dat ik onderhand weer eens wat moet gaan posten. Zo moest ik deze keer een blik werpen op de kunstenaar Barend van Hoek. Dat was mij verteld bij de laatste beoordeling en dat ga ik vandaag eens doen.

Barend van Hoek is een Nederlandse kunstenaar en geboren in 1969. Hij tekent meisjes die tussen het kinderlijke en het volwassene in zitten. Zijn werk wordt vertegenwoordigd door Galerie Majke Hüsstege.



De meisjes hebben vaak grote ogen en stevig schoeisel. Deze drie werken zijn met houtskool gemaakt.
Een voorbeeld van zijn schilerijen.

Zijn beelden grenzen aan het "vulgaire". Vooral de mannelijke figuren ogen wat vunzig, zoals in het onderstaande voorbeeld.

Deze kunstenaar heeft een bijzondere stijl, vind ik. Het mooie ervan is dat het niet alleen tussen jeugdig en volwassen zit, maar ook nog tussen cartoonistisch en realistisch.

(en volgende keer zal ik weer wat sneller een bericht plaatsen hoop ik)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten