woensdag 31 oktober 2012

Russische woordjes

De laatste tijd heb ik het Russisch leren weer opgepakt. Het lijkt me geweldig om deze taal vloeiend te spreken, maar er zijn nog veel woorden die ik vergeet. Ik schrijf ze nu hier maar op, zodat ik ze misschien eindelijk onthou.
Eigenlijk waren het nog meer woorden, maar typen in het Russisch gaat echt langzaam. 0__0


Урок
Les (het hele boek staat vol met dit woord en toch kan ik het niet onthouden! Elk hoofdstuk begint met Урок 1, 2, 3 et cetera…)
земля
Aarde, grond (en ik schreef het eigenlijk altijd als cемля)
новость
nieuws
только
slechts
уже
Reeds, al
хотя
hoewel
даже
zelfs
решение
besluit
статья
Artikel (in krant)
объяснять
Uitleggen (dit woord is gewoon te moeilijk om te schrijven)
потом
daarna
спрашивать
vragen
сюда
hierheen
Счастливо
Het beste!
вместе
samen
журнал
tijdschrift
какой
Welk, voor wat
обедать
Lunchen, eten
отдыхать
rusten
растение
plant

Geen opmerkingen:

Een reactie posten