zondag 30 september 2012

diploma


En daar ligt die dan! Een saai papiertje met zwarte letters, een zilveren print aan de onderkant in een blauwe map. Mijn diploma in iets waar ik niets mee wil doen. Ik schijn nu de ingenieurstitel te mogen voeren, maar die ga ik mooi niet voor mijn naam zetten. Het zou mijn artiestennaam erg raar doen klinken. Ooit gehoord van "ing. Sushy"? Ik dacht het niet.

De diploma-uitreiking was vol doorgeslagen docenten, loze opmerkingen, gepoch en drankgebruik. Uiteraard stond ik daar met mijn watertje te wachten tot ik mijn handtekening kon zetten. Toen had ik mijn krabbeltje gezet. Nu alleen nog maar een borrel politiek correct doorstaan en we kunnen weer verder. Want ja, als je als enige vrouw (daar op dat moment) afstudeert met informatica, verwachten ze dat je ook iets gaat doen met dat diploma. Dat ik nu beeldende kunst studeer, werd niet goed begrepen. Het zal ook wel hogere wiskunde zijn. 1 jaar kunstacademie + 4 jaar ICT-geëtter = terug naar kunstacademie. Ik vind het vrij makkelijk. Maar het zal wel weer niet logisch zijn.

Waarom willen ze eigenlijk vrouwen in de ICT? Die worden toch alleen maar ongesteld en lekken op het toetsenbord.
Ik ben vrouwonvriendelijk vandaag, geloof ik. Dat krijg je met volle maan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten